İkinci gün motorun parçalarını tanıdık. Yataklar, pistonlar, ilk hareket sistemi, yakıt, yağ ve soğutma sistemleri hakkında bilgi aldık.
Üçüncü gün ise yakıt sistemindeki regülatörün çalışma prensibini öğrendik. Ardından kumpas, mikrometre ve komparatör gibi cihazların nasıl okunacağını öğrendik. Üçüncü, dördüncü ve beşinci günlerdeki derslerimiz yarım gün sürdü.
Dördüncü gün makinelerin gemiye bağlanması ve şaft ile makinenin aynı şekilde hizalanmasını öğrendik. Bir önceki gün öğrendiğimiz komparatör cihazıyla makine kaplini ile şaft kaplininin nasıl hizalanıp bağlandığını gördük. Aynı zamanda kardem mafsalları öğrendik.
Son günümüzde ise makinelerin gemi üzerindeki "foundation"a yani kaideye nasıl bağlandığını, makinenin "line"a alınmasının ardından "şokvast" adlı malzemeyle nasıl sabitlendiğini öğrendik. Daha sonra gemilerdeki hareket yönünü belirleyen şanzıman sistemlerini öğrendik. Şotel sistemi, voith sistemi, pitch sistemi ve klasik balatalı şanzıman sistemi hakkında bilgi aldık. Son günümüzde öğleden sonra ise İdris Usta bize tersaneyi gezdirdi. Yapım halinde olan pilot botlarını gezip makine ve şaftın yerleşimini yerinde inceledik.
Buradan İdris Usta'ya 5 gün boyunca sabırla ve özveriyle bize en iyi şekilde ders verdiği için teşekkür ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder