11 Ağustos 2009 Salı

İkinci Gün ve Haliç Gezisi

İkinci gün İDO Haliç hattını kullanarak tersaneye gittim. Benim için oldukça rahat oldu Üsküdar'dan gitmek. Kasımpaşa iskelesinde inip kısa bir yürüyüşten sonra tersaneye vardım. Bugün tersaneye hazırlıklı gitmiştim, fotoğraf makinemi herşeyiyle beraber yanıma aldım. İlk gün yanıma hiçbir şey almamıştım, ancak staj stajdan çok geziye benziyordu. Zaten dün de çoğunluk fotoğraf makinesi getirmişti.
Sabah imzaları attıktan sonra yarım saatlik bir oyalanma oldu. Ardından Motor Atölyesine İdris Usta'yı izlemeye gittik. Bizim için bir motoru demonte edip parçalarını tek tek tanıtacaktı. Ancak işi olduğu için yerinde yoktu. Bizleri de serbest bıraktılar. Ben herzamanki gibi fotoğraf çekerek oyalanmaya başladım. O sırada Cahit Hoca herkesi toplayıp rıhtıma bağlı gemileri gezdirmeye başladı. İlk olarak "Tellitabya" römorkörüne bindik. İçeride tamir çalışması vardı. Ardından İzmir Limanına bağlı "Çatalkaya" romörkürünün içini gezdim. Makine dairesine indim ve kaptan köprüsüne çıktım. Sonra rıhtımdaki en büyük römorkör olan "TDİ Poyraz"ın her köşesini topluca gezdik. Önce makine dairesi, sonra kaptan köprüsü, geminin iç mekanları ve yaşam mahalli ve en son da en tepedeki kule kısmı. Geminin çalışanları kaptan köprüsünü anlatıp sorularımıza da sabırla cevap verdi.
Poyraz'dan sonra yanındaki "Kocayusuf" vincine bindik ve onu inceledik. O sırada yine TDİ'ye bağlı olan "Palamar 25" botu yanaşmıştı. Stajyerlerin bir kısmını alarak önce küçük bir haliç turu attırdılar. Daha sonra kıyıya yanaşıp diğer bekleyenleri aldılar. Karaköy'e gidiyorlardı ve bottaki herkesi de Karaköy'e bıraktılar. Zaten öğle paydosu olmuştu. Tersaneden de serbestsiniz haberi geldiği için ikinci günümüz de erken bitmiş oldu.
Buradan bizim gibi kalabalık bir toplulukla sabırla ilgilenen "TDİ Poyraz", "Palamar 25" ve tüm diğer TDİ çalışanlarına teşekkürü borç bilirim!

1 yorum:

  1. Gökhancığım,çok güzel bir blog hazırlamışsın.
    Şimdilik ancak tersane günlüğünü okudum ve
    Burgazada resimlerine bakabildim.Çok hoşuma
    gitti.Tebrik ederim..
    Haluk Kaya

    YanıtlaSil